
doc. Ing. arch. Radek Lampa, Ing. Libor Hrdoušek, Ing. arch. Kateřina Havlová, Ing. arch. Hana Púčeková, Ing. arch. Oksana Džabarjan, Ing. arch. Oleg Kovalyuk, Ing. arch. Jana Věnečková, Ing. arch. David Skalický
Nábytek na míru: klrink, https://www.klrink.cz/
Dodavatel osvětlení: ZG Lighting Czech Republic s.r.o. https://www.zumtobel.com/cz-cs/index.html
Podhled: Knauf https://knauf.com/cs-CZ
Prostředí, ve kterém se pohybujeme, má výrazný vliv na kvalitu života, a dvojnásob to platí u prostředí, ve kterém jsme vzděláváni. Lepší kvality života i výuky se dočkali i studenti česko-anglické Montessori Základní školy Duhovka, která dostala navýšení kapacity o 2. stupeň a vylepšení standardu služeb a komfortu pro žáky a personál. Právě zvýšení funkčnosti a kvality prostředí bylo po celý projekt klíčové.
Koncept Montessori vzdělávání a výchovy je vystavěn na myšlence: „Pomoz mi, abych to dokázal sám“, což podporuje autonomii dítěte v procesu učení. K naplnění myšlenky je důležité i podnětné prostředí, které by mělo odpovídat mentálním vývojovým potřebám dítěte v jeho senzitivním období. S tím se však pojí zvýšené požadavky na prostor a jeho využití.
Dřevo, plech a sklo
S ohledem na nosnost původní budovy byla pro nástavbu zvolena nosná konstrukce ze dřeva, která zůstává v interiéru přiznaná. Dřevěné prvky se promítají i do vestavěného nábytku a obložení tělocvičny. Dřevo v kombinaci se sklem je hlavním materiálem i v učebnách. Jejich kombinace přispívá k prosvětlení prostoru a výborné akustice, čímž vznikají ideální podmínky pro soustředění a efektivní výuku.
Fasáda přístavby i nástavby je obložena odolným plechem. Na přístavbě se objevuje v podobě šablon evokujících šindele, zatímco na nástavbě je uspořádán do svislých pásů. Ty se v oblasti okenních otvorů proměňují ve stínící lamely, čímž dodávají fasádě nástavby lehkost a prostorovou dynamiku kontrastující s robustními liniemi původních dvou podlaží.