Prezentace projektu proběhne
20.10.2025 13:25
Přejít do místnosti

Školy Maple Bear

Ateliér a jména autorů

Ondřej Laciga, Petra Valdman

Typ projektu
Interiér
místo realizace
ZET.Office Nová Zbrojovka, Lazaretní 925/9, 615 00 Brno tř. Kosmonautů 1338/1c, Hodolany, 779 00 Olomouc
investor
Maple Bear Czechia
dodavatel

BEA Centrum

Datum kolaudace
09/2024
Fotograf
Studio Flusser, www.studioflusser.com, info@studioflusser.com
Popis hlavní myšlenky projektu

První dvě vlaštovky celosvětově největší sítě kanadských bilingvních škol v Čechách!

Mateřská škola Maple Bear Olomouc a Základní škola Maple Bear Brno

Návrh interiéru vycházel z jedinečného přístupu škol Maple Bear, které je zaměřen na studenta v podnětném prostředí, které v něm vzbudí lásku k celoživotnímu učení. Design jsme i díky podpoře českého zastoupení tvořily originální tak, aby vyjadřoval ducha těchto škol a zároveň, aby splňoval kvalitativní požadavky globální značky.

technické informace

MŠ Olomouc
Dispoziční řešení školky umisťuje třídy k prosvětlenému obvodu multifunkční budovy Olomouckého BEA centra tak, aby uprostřed vznikl centrální prostor - hala. Tímto řešením se prakticky eliminoval institut jedno účelové chodby ve prospěch multifunkčního prostoru. Centrální hala totiž kromě přístupu k jednotlivým třídám dává prostor dětem i rodičům. Umístili jsme do ní lobby, vnitřní hřiště, malý amfiteátr a rozvolněné sezení s knihovnou a herními prcky. Do této haly byl také umístěn válcový objem zasedací místnosti, který utváří vizuální dominantu tohoto prostoru. Jednotlivé třídy jsou tematicky odděleny, to je zprostředkováno designem nábytků, barevností a grafikami na stěnách.

ZŠ Brno
Brněnská základní škola je fit-out do budovy ZET office v rozvojovém území Nová Zbrojovka. Odkazem na původní industriální charakter objektu je vstupní centrální hala převýšená přes dvě patra s přiznanými ocelovými průvlaky. Její součástí je lobby, recepce a pobytová knihovna. Ta skýtá prostor pro vystavení školního merche a uniforem, má v sobě úložné prostory pro recepci, nebo také koutek pro děti na hraní a čtení.

Obě školy jsou doplněny originální grafikou navrženou na tyto specifické prostory. Ta design škol sjednocuje a tematicky vyjadřuje právě propojení globální značky s jedinečností daného místa.

Šetrnost budovy
Enviromentální certifikace
Typ a dosažená úroveň certifikátu
Hospodaření s vodou
Využívá se dešťová voda pro zalévání?
Využívá se dešťová voda pro další účely, např.  splachování toalet?
Je na budově zelená střecha nebo fasáda?
Využívá se nějak přečištěná šedá voda (např.  z  umyvadel a  sprch)?
Kvalita vnitřního prostředí
Je dostatek čerstvého vzduchu řízen automatizovaně?
Jsou komfortní teploty v letním a zimním období řízeny automatizovaně?
Je zajištěno přirozené osvětlení ve všech pobytových prostorech?
Je umělé osvětlení řízeno automatizovaně?
Je zajištěna akustická pohoda (zejména doba dozvuku)?
Zahrnuje dispoziční řešení prvky zónování a ergonomie?
Principy cirkulární ekonomiky
Využívá se v projektu recyklovaných materiálů?
Využívá se v projektu recyklovatelných materiálů?
Prosazují se v projektu materiály s doloženou Environmentální deklarací o produktu (EPD)?
Využívají se jiné certifikace udržitelnosti materiálů a prvků?
Energetická náročnost
Třída energetické náročnosti budovy dle Průkazu energetické náročnosti budovy
Uvažuje se s efektivním energetickým managementem (měření a pravidelná analýza dat o  spotřebách)?
Využívají se obnovitelné zdroje energie (např. solární systém, fotovoltaika)?
Návaznost na okolí
Umožňuje projekt snadné využívání hromadné dopravy?
Podporuje projekt využívání alternativní dopravy (např. cyklo, pěšky apod.)?
Je v blízkém okolí budovy přístup k odpočinkovým přírodním zónám (např. parky)?

Další projekty